انواع قرارهای تامین کیفری

انواع قرارهای تامین کیفری : این قرار خفیف ترین قرار تامین کیفری است و در جرایم کم اهمیت و در خصوص افرادی که بیم فرار آنها وجود ندارد و در سازمان‎ها و ادارات دارای سمت های شغلی بالایی دارند صادر می گردد عده ای از حقوقدانان معتقدند این قرار فاقد ضمانت اجرا می باشد ولی در صورت عدم حضور متهم می توان وی را جلب نمود و شخصیت اجتماعی فرد زیر سئوال می رود و این ضمانت اجرای قرار التزام به حضور با قول شرف می باشد.

التزام به حضور با قول شرف : انواع قرارهای تامین کیفری

چون این نوع قرار در قانون پیش بینى شده در صورتى که قاضى دادگاه تناسب قرار را لحاظ کند و اقدام به صدور چنین قرارى نماید اگر متهم در مواقع لزوم حاضر نشود و یا فرار کند به نظر مى‏رسد مسئولیتى متوجه قاضى نمى‏گردد مگر بر فرض عدم رعایت تناسب قرار با جرم انتسابى و متهم. در خصوص استنکاف متهم از دادن قول شرف به نظر مى‏رسد قاضى باختیار خود قرار متناسب دیگرى صادر مى‏کند تا به متهم در مواقع لزوم دسترسى داشته و به تکلیف خود نیز عمل کرده باشد.

التزام به حضور با تعیین وجه التزام

الزام به حضور با تعیین وجه التزام مثل قرار فوق می باشد با این تفاوت که در قرار فوق قول شرف موجب آزادی متهم می گردد.

التزام به حضور با تعیین وجه ا لتزام تا ختم محاکمه و اجرای حکم می باشد و در صورت استنکاف تبدیل به وجه الکفاله می گردد.در این قرار علاوه از تعهد به حضور برای عدم حضور وجه التزام تعیین می گردد که در صورت عدم حضور به نفع دولت ضبط می‎شود.

قرار کفالت – انواع قرارهای تامین کیفری

در قرار کفالت که شدیدتر از دو نوع قرار تامین قبلی می باشد شخص دیگری باید ضمانت و کفالت متهم را بپذیرد و در مواقع لزوم متهم را در مرجع قضایی حاضر نماید و در غیر اینصورت وجه الکفاله به نفع دولت ضبط می گردد و باید قبلاً به متهم ابلاغ شود و در صورت استنکاف از امضاء قرار تامین ، مراتب صورتجلسه گردد. اگر فردی برای ضمانت متهم نباشد ، دادگاه دستور بازداشت و معرفی وی به زندان را صادر می کند. در برگ زندان علاوه از مشخصات متهم نوع و میزان قرار تامین ذکر میگردد .

کفیل باید دارای اهلیت بوده و ملائت و دارایی کافی برای پرداخت وجه الکفاله داشته باشد تعیین هر یک از قرارها و یا میزان آن با قاضی صادر کننده می باشد و به موجب ماده ۱۳۴و۱۳۶ قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی وانقلاب در امور کیفری میزان آن نباید از ضرر و زیان وارده به بزه دیده کمتر باشد و با اهمیت جرم و شدت مجازات و دلایل و اسباب اتهام و احتمال فرار متهم و از بین رفتن آثار جرم و سابقه متهم و وضعیت مزاج و سن و حیث او متناسب باشد به موجب تبصره یک ماده ۱۳۹ قانون مشارالیه کفیل یا وثیقه گذار در هر مرحله از دادرسی می توانند متهم را معرفی کنند و تقاضای رفع مسئولیت و رفع اثر از وثیقه خود را بنمایند.

 


خدمات وکالت در اراک - کانون وکلای امین متهم ,تامین ,حضور ,التزام ,کیفری ,گردد ,تامین کیفری ,قرارهای تامین ,قرار تامین ,مواقع لزوم ,انواع قرارهای ,قرارهای تامین کیفری ,انواع قرارهای تا منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

سامانه دانلود-موزیک,فیلم و سریال,بازی ـــــــثبتــــــــــــــــــــــــــ فرست گیم | قالب رزبلاگ حرفه ای با نوشتن نفس می کشم جدیدترین خبر ها دانلود آهنگ و فیلم , سریال با زیرنویس فارسی سانسور فروشگاه سبز گستر تعمیرات لوله - تاسیسات لوله رسا تاسیسات آپديت نود 32 - لايسنس نود 32 - کد فعال سازي نود 32 - يوزرنيم و پسورد نود 32